Fotocredit: Eline Hansen Næset

Line Fjørstad er vår toppkandidat!

Medlemmene i MDG Trondheim har i dag valgt sine kandidater til lokalvalget 2023, og Line Ingebrigtsen Fjørstad er nominert på topp.

12. november 2022

Line (29) er i sin andre bystyreperiode. Hun sitter i finans- og organisasjonskomiteen og er førstevara til formannskapet. Fra tidligere i høst er hun også gruppeleder. Parallelt med å være folkevalgt har hun en instruktørjobb på treningssenter. Ellers er hun utdanna lektor i kroppsøving og idrett med tillegg i psykologi og litt til.  Line er glad for tilliten og ser fram til valgkamp og neste bystyreperiode:

– Miljøpartiet De Grønne trengs i trondheimspolitikken. Byen skal bli klimanøytral, matjorda skal bevares og naturen skal styrkes. Samtidig skal kommunen fremme helse og trivsel for innbyggerne – særlig barn og andre sårbare grupper. Jeg ser fram til å ta fatt på oppgaven sammen med de andre kandidatene og alle frivillige rundt oss.

Det er mange i bystyregruppa som har hatt ønske om å bli med videre og også flere nye som ønsket å komme inn høyt på lista, så det ble kamp om plassene. Etter spennende voteringer ser lista vår ut som dette, med de ti øverste kandidatene forhåndskumulert.