Bybane, innvandring og kultur

Harald, Mona og Jan foran årets valgbod i Kongens gt. Foto: Håvard L. Johansen

Miljøpartiet De Grønne i Trondheim åpner valgboden i Kongens gate i dag 22. august kl 1200. Vi vil vitalisere Trondheim med bybane, flere innvandrere og et pulserende kulturliv.

De Grønne er pådriveren i bystyrets miljø- og transportpolitikk. I kommende periode ønsker vi å sluttføre kampen for bybane til Brøset, og vi vil jobbe for godsterminal i fjellhall. I inneværende periode har De Grønne vunnet kampen for miljøriktige gassbusser, men venter fortsatt på biogassen som skal gjøre dem klimavennlige.

De Grønne vil gjøre byen mere attraktiv for studenter, forskere og kunstnere fra hele verden. Vi ønsker å gjøre Trondheim til en internasjonal by med et vitalt og trendsettende kulturliv.

De Grønne vil fortsette å holde fokus på miljø og byutvikling, men satser i år i tillegg på å vise en bredere profil med vekt på kultur, oppvekst og omsorg fra et grønt perspektiv.

De Grønne i Trondheim satser mye på sosiale medier. Lokallagets facebook-profil har tredje flest tilhengere blant trondheimspartiene (etter AP og Frp).

Lokalpartiets program samt brosjyrer, presentasjon og bilder av kandidatene med mer er lagt ut på en egen valgkampside på nett.