Bystyregruppa 2015-2019

Miljøpartiet De Grønne i Trondheim ble stiftet  i 1989. Vi kom inn i bystyret i 1991, og har vært representert der siden. Siden 2003 har vi vært en del av den rødgrønne flertallskoalisjonen i byen. I perioden 2015-2019 har vi fem representanter:

24. september 2015

Bilder av våre representanter kan lastes ned på vår Flickr-konto

Ola Lund Renolen

Ola Lund Renolen er gruppeleder, og sitter i formannskapet i Trondheim. Ikke minst er han også valgt til varaordfører. Han er egentlig filmsjef ved Kosmorama internasjonale filmfestival, men var delvis ute i permisjon fra den jobben fordi han er i gang med en doktorgrad i filmvitenskap. Nå har han altså permisjon fra alt dette for å være byens varaordfører.

E-post: ola-lund.renolen@trondheim.kommune.no

Vegard Bilsbak

Vegard Bilsbak sitter i helse- og velferdskomiteen. Til daglig er han sykepleiestudent.

E-post: bilveg@gmail.com

Line Ingebrigtsen Fjørstad

Line Ingebrigtsen Fjørstad sitter i finans- og næringskomiteen og i Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne (KFU). Hun avsluttet denne våren en mastergrad i bevegelsesvitenskap ved NTNU, og tar nå fag i samfunnsøkonomi samtidig som at hun er 1. vara til formannskapet.

E-post: lineifjorstad@gmail.com

Jan Bojer Vindheim

Jan Bojer Vindheim er vår representant i byutviklingskomiteen. Han har lang fartstid i politikken, og ble for første gang innvalgt for De Grønne i Trondheim bystyre i 1991. Nå sitter han også på fylkestinget.

Bente Aina Ingebrigtsen

Bente Aina Ingebrigtsen er vår representant i oppvekstkomiteen. Hun jobber til daglig som prodekan for lærerutdanning, kunst-og kulturfag ved Nord universitet, og har ellers bred erfaring fra samfunnslivet.

E-post: baingebr@gmail.com