De Grønne søker: Politisk rådgiver

Vil du være med på vårt hardtarbeidende lag som jobber for å videreutvikle Norge til et velferdssamfunn som er solidarisk med både mennesker og miljø? Har du lyst til å bli en del av vår dyktige politiske stab? De Grønne søker vi nå en faglig og politisk dyktig rådgiver stasjonert i Trondheim.

Du har et sterkt engasjement og kunnskap i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt og liker kvalitet og tøffe arbeidsdager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom og vil engasjere deg i partiet. I tillegg har du god kjennskap til norsk politikk og en formuleringssterk politisk analytiker. Erfaring med medieinnsalg, tekstproduksjon og organisasjonsarbeid er en fordel.

Studenter med relevant fagkompetanse eller bakgrunn oppfordres til å søke.

Som politisk rådgiver skal du

• Bistå De Grønnes nasjonale talsperson i daglig politisk og strategisk arbeid.
  • Ha et hovedansvar for å holde våre saker høyt på den offentlige agendaen, i tett samarbeid med kommunikasjonsavdelingen
  • Utvikle politikk i samarbeid med Stortingsgruppa og andre relevante folkevalgte organer

Stillingen er en deltids (50%) prosjektstilling frem til 30. april 2016, med muligheter for forlengelse. Oppstart 4. januar. Lønnstrinn 40-49.

Fast kontorplass tilbys i Trondheim etter avtale.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt Eline Hansen Næset (telefon 458 07 370).

Søknad med CV og referansepersoner sendes så raskt som mulig, og senest innen 17. desember 2015, til Eline på eline.hansen.naset@mdg.no.

For mer informasjon, se www.mdg.no/stillinger