Historisk meningsmåling for Trondheim MDG

I siste meningsmåling Infact har gjort for VG får De Grønne i Trondheim 5,1% oppslutning blant respondentene! Dette er den beste meningsmålingen for Miljøpartiet De Grønne i Trondheim noen sinne.

Med disse tallene vil De Grønne kunne få 4 mandater i Trondheim bystyre og en reell mulighet for betydelig gjennomslagskraft på våre kjerneområder: en helhetlig miljøpolitikk, en bærerkraftig byutvikling, et sterkere lokaldemokrati, en verdig sosial- og helsepolitikk og en individtilpasset oppvekstpolitikk.

I Poll of Polls står det å lese i dag: «Storbyene kan – kanskje – være i ferd med å gjøre MDG til valgvinner. InFact måler Miljøpartiet De Grønne til 5,1 pst – mot 2,1 i 2007. Dagens VG-måling gir MDG samme nivå som SV i Trondheim.»

Med kun én uke til valget øyner vi nå også muligheten for historiens første grønne viseordfører i Norge.

Vil du hjelpe til i den siste uka av valgkampen i Trondheim? Ta kontakt med vår talsperson Mona Undisdatter på 936 57 791.