Grønt symposium

Annenhver onsdag fram mot valgdagen 12. september vil Miljøpartiet De Grønne i Trondheim arrangere åpne, uformelle, Grønne Symposier om tema som engasjerer oss. Formålet er å gi valgkampen fokus på sak og kunnskap, og gi rom for debatt rundt temaene vi jobber med. Alle møtene holdes kl 18.00 i Bokbaren på Antikvariatet, (tidl. Rabrabra pub og kaffebarm, adr. Nedre Bakklandet 4), dersom ikke annet er oppgitt. Følg med på disse sidene eller på Facebook for oppdatert informasjon om arrangementene.

18. mai – Integrert miljøpolitikk: Vår erfarne lokalpolitiker og andrekandidat på Trondheim MDGs kommuneliste, Hilde Opoku, kommer for å snakke om praktisk integrering av miljøpolitiken i tjenestetilbudet i Trondheim kommune.

01. juni – «Vår i Midtøsten: Hva skjer i Kurdistan?» MDG Trondheims førstekandidat og bauta, Jan Bojer Vindheim står for dette symposiet med hovedfokus på situasjonen i Nordirak og Syria.Jan Bojer Vindheim vil gi først en kort introduksjon, deretter vil Bekes Berwari og Emad Silivani fortelle fra Nord-Irak og til sist vil Kamiran Sulaiman gi ferske nyheter om situasjonen i Syria. Etter innledningene vil det bli åpen debatt.

15. juni – Medlemsmøte hvor vi presenterer kommuneprogrammet. Møtet etterfølges av valgkampsmøte for dem som vil sitte igjen litt lenger.

29. juni – Lakseoppdrett. Kommunikasjonsdirektør i Marine Harvest, Jørgen Christiansen kommer. Følg med for oppdateringer.

13. juli – Grønn byutvikling med Brøset bydel som eksempel. Trondheim MDG og Framtiden i Våre Hender i Trondheim arrangerer felles grønt symposium om grønn byutvikling.

Thorbjørn Bratt, tidligere miljødirektør, åpner showet med innledning om kommunens arbeid for miljøvennlig byutvikling. Deretter følger Erica Löfström fra NTNU opp med en presentasjon av arbeidet med Brøset klimanøytrale bydel. Det blir åpnet for spørsmål og debatt etter innledningene.

27. juli – Den internasjonale, grønne bevegelsen. Historisk bakteppe og aktuelle spørsmål.

10. august – Kultur. Hva skjer med kulturen i Trondheim? Innledning ved tidligere Bystyremedlem, nå talsperson for Miljøpartiet De Grønne og førstekandidat i Oslo, Harald Nissen.

24. august – Bybane i Trondheim. Følg med for oppdateringer.

Det er muligheter for å få seg noe å bite i og slukke tørsten med i den trivelige Bokbaren på Antikvariatet. Velkommen!