Fotocredit:

Bystyregruppa 2023-2027

Miljøpartiet De Grønne i Trondheim ble stiftet  i 1989. Vi kom inn i bystyret i 1991, og har vært representert der siden. Fra 2003 til 2023 var vi en del av den rødgrønne flertallskoalisjonen i byen. Etter valget i 2023 ble vi med i en sentrum-høyre koalisjon. I perioden 2023-2027 har vi fire grønne representanter i bystyret.

Line Ingebrigtsen Fjørstad (1993)

Line har vært representant for Miljøpartiet De Grønne i bystyret siden valget i 2015. Hun vokste opp på Tiller og bor nå med familien på Byåsen. Hun har en mastergrad i bevegelsesvitenskap ved NTNUs fakultet for medisin og helse.

E-post: line.fjorstad@trondheim.kommune.no

Aurora Meland Winger (1991)

Aurora vokste opp i Trondheim, og har studert statsvitenskap i Tromsø. Hun har vært styremedlem i Norges Arktiske Studentsamskipnad, leder studentutvalget ved HSL fakultetet og medstifter og leder Grønn Liste UiT. Hun har sittet som fast representant for MDG i bystyret i Trondheim siden 2019. Og, har ellers hovedsaklig jobbet i utelivsbransjen.

E-post: aurora.meland.winger@mdg.no

Tore Dyrendahl (1990)

Tore er utdannet sivilingeniør innen energi og miljø ved NTNU og har jobbet i NVE. Han har satt på fylkestinget i perioden 2015-2019, og var der medlem av transportutvalget. Tore har tidligere vært talsperson i Trondheim Grønne Studenter, og har vært aktiv i partiet siden 2013.

E-post: tore.dyrendahl@trondheim.kommune.no

Ola Lund Renolen (1964)

Ola er cand. philol. i filmvitenskap fra NTNU og har jobbet med filmformidling hele sitt yrkesaktive liv, frem til han ble valgt som varaordfører i Trondheim i september 2017. Han har vært kinosjef på Kongsberg, festival- og programsjef for Tromsø internasjonale filmfestival (TIFF), enhetsleder i kulturenheten i Trondheim kommune, og både direktør og programsjef for filmfestivalen Kosmorama i Trondheim.

E-post: ola-lund.renolen@trondheim.kommune.no